dimecres, 28 de novembre del 2012

El BLOC-Compromís demana una ampliació de l'horari de les biblioteques municipals

- versió valencià -
El portaveu municipal del BLOC-Compromís per Petrer, David Navarro, ha demanat al regidor de Cultura en l'Ajuntament de Petrer, José Miguel Payá, la revisió dels horaris de les biblioteques, així com la seua ampliació en períodes puntuals, com poden ser les èpoques d'exàmens.
L'edil del BLOC-Compromís ha realitzat estes declaracions a partir d'algunes queixes que ha rebut per part d'un grup d'estudiants, usuaris habituals d'estes sales de lectura i estudi de caràcter municipal, que actualment estableixen un horari de dilluns a divendres de 10:30 h. a 13:30 h., en horari de matí, i de 16:00 h. a 21:00 h., en horari de vesprada. Els dissabtes, l'horari d'obertura és de 10:00 h. a 13:30 h. En este sentit, David Navarro ha demanat a l'edil de Cultura «que es revisen i estudien els horaris d'obertura de les biblioteques municipals, sobretot en determinades èpoques de l'any, com per exemple el període de preparació d'exàmens».
Així mateix, segons ha manifestat el portaveu del BLOC-Compromís, «a pesar de les dificultats que travessa la tresoreria municipal, la no ampliació d'horaris en les biblioteques no correspon a cap qüestió econòmica. Es tracta més bé de la falta d'enteniment entre el personal de les bilioteques i el regidor de Cultura, José Miguel Payá. Una falta d'acord, des del nostre punt de vista, a causa de l'actitud poc dialogant de l'edil del PP».
Per això, el portaveu valencianista ha demanat «que la regidoría competent estudie l'ampliació de l'horari d'estes instal·lacions municipals a partir de la reorganització dels horaris i torns de les treballadores i treballadors de les dos biblioteques, sense que això supose un gasto extraordinari per a les arques de l'Ajuntament de Petrer». A este respecte, Navarro ha afegit que «fins i tot es podrien trobar solucions també beneficioses per a les treballadores i treballadors que, en l'actualitat, es veuen obligats a mantenir una jornada partida, el que suposa un greuge comparatiu amb la resta del personal municipal que té una jornada continuada».

- versión castellano -
El BLOC-Compromís solicita una ampliación del horario de las bibliotecas municipales
El portavoz municipal del BLOC-Compromís per Petrer, David Navarro, ha solicitado al concejal de Cultura en el Ayuntamiento de Petrer, José Miguel Payá, la revisión de los horarios de las bibliotecas, así como su ampliación en períodos puntuales, como pueden ser las épocas de exámenes.
El edil del BLOC-Compromís ha realizado estas declaraciones a partir de algunas quejas que ha recibido por parte de un grupo de estudiantes, usuarios habituales de estas salas de lectura y estudio de carácter municipal, que actualmente establecen un horario de lunes a viernes de 10:30 h. a 13:30 h., en horario de mañana, y de 16:00 h. a 21:00 h., en horario de tarde. Los sábados, el horario de apertura es de 10:00 h. a 13:30 h. En este sentido, David Navarro ha solicitado al edil de Cultura «que se revisen y estudien los horarios de apertura de las bibliotecas municipales, sobretodo en determinadas épocas del año, como por ejemplo el período de preparación de exámenes».
Asimismo, según ha manifestado el portavoz del BLOC-Compromís, «a pesar de las dificultades que atraviesa la tesorería municipal, la no ampliación de horarios en las bibliotecas no corresponde a ninguna cuestión económica. Se trata más bien de la falta de entendimiento entre el personal de las biliotecas y el concejal de Cultura, José Miguel Payá. Una falta de acuerdo que, a nuestro parecer, se debe a la actitud poco dialogante del edil del PP».
Por ello, el portavoz valencianista ha solicitado «que la concejalía competente estudie la ampliación del horario de estas instalaciones municipales a partir de la reorganización de los horarios y turnos de las trabajadoras y trabajadores de ambas bibliotecas, sin que ello suponga un gasto extraordinario para las arcas del Ayuntamiento de Petrer». A este respecto, Navarro ha añadido que «incluso se podrían encontrar soluciones también beneficiosas para las trabajadoras y trabajadores que, en la actualidad, se ven obligados a mantener una jornada partida, lo que supone un agravio comparativo con el resto del personal municipal que disfruta de jornada continuada».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada